مقالات و اخبار سایت

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی خودرو

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی خودرو

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

1- ساکشن تعویض روغن ماشین

روش تعویض روغن موتور قبل از تولید دستگاه های ساکشن به این صورت بود که تعمیرکار مربوطه با باز کردن پیچ کارتل موتور عمل تعویض روغن را انجام میداد ولی امروز با وجود دستگاه های ساکشن روغن بادی و برقی این کار به راحتی و خیلی سریع انجام می شود و دیگر نیازی به باز و بسته کردن پیچ کارتل موتور نیست .

ساکشن روغن از چه قطعاتی تشکیل شده ؟

  • مخزن فلزی پایین
  • مخزن شیشه ای بالا
  • فشار سنج ها
  • شیر تخلیه روغن از موتور به دستگاه ساکشن
  • سوپاپ اطمینان
  • دینام
  • شیر تخلیه روغن
  • قیف بالای دستگاه ( در مدل های قیف دار )

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

مزایای دستگاه ساکشن روغن

  • تخلیه خیلی آسان و راحت روغن های کهنه
  • عدم نیاز به چال های تعمیرگاهی برای تعویض
  • عدم نیاز به باز و بسته کردن پیچ کارتل
  • عدم آسیب پیچ کارتل موتور
  • نریختن روغن سوخته در محل تعویض
  • سرعت بالای تعویض روغن
  • اندازه گیری روغن برای اطمینان ازسلامت موتور و کم نکردن روغن
  • تعویض روغن موتور به راحتی از روی موتور ( مکش روغن از روی موتور )

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

نحوه عملکرد دستگاه ساکشن روغنن

با روشن شدن دستگاه هوای داخل شیشه بالا تخلیه و باعث به وجود آمدن خلا در آن می شود و با اتصال شلنگ تخلیه از یک طرف به موتور ماشین و از طرف دیگر به مخزن دستگاه باعث تخلیه روغن موتور می شود ( دلیل این اتفاق یکسان نبودن فشار بین موتور ماشین و مخزن ساکشن است که باعث ایجاد جریان روغن از موتور به مخزن می شود )

لاستیک درار چیست ؟

مفید ترین دستگاه برای یک فروشگاه یا تعمیرگاه خودرو که تعویض و پنچری لاستیک چرخ های خودرو را انجام میدهد لاستیک درار است .

اگر بخواهیم بین تجهیزات تعمیرگاهی یکی را مهم ترین و کاربردی ترین ابزار انتخاب کنیم، قطعا آن انتخاب لاستیک درار است .

دستگاه لاستیک درار همان طورکه اشاره شد برای جدا کردن لاستیک از رینگ، تعویض لاستیک، پنچری لاستیک،تعویض تیوب لاستیک و غیره استفاده می شود و جالب است بدانید به خاطره خش گیرهای پلاستیکی،هیچ آسیبی به رینگ و لاستیک وارد نمی شود. ( هنگامجدا کردن رینگ از لاستیک )

پر فروش ترین لاستیکدرار هم از نوع ماشین های سبک است که معمولا همه ی آپاراتی ها دارند .

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

مزایای استفاده از لاستیک درار :

جدا کردن رینگ از لاستیک به صورت خودکار و اتوماتیک

جلوگیری از آسیب رسیدن به رینگ ولاستیک ( در صورت انجام اینکار به صورت دستی امکان آسیب رسیدن به رینگ و لاستیک زیاد است )

صرفه جویی در زمان و افزایش سرعت انجام این کار

ایمنی تعمیرکار به خاطر استفاده از لوازم سنتی پنچرگیری

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

نحوه استفاده از دستگاه لاستیک درار :

ستون دستگاه که متصل به اهرم بالا و پایین آمدن دستگاه می باشد را متصل کرده و اهرم را تنیم می کنیم و مطمئین شوید شلنگ نشتی نداشته باشد .

حالا دستگاه آماده ی کار می باشد .

به این صورت که :

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

ابتدا والف لاستیک را باز کرده و باد آن را خالی می کنیم ، بعد رینگ و لاستیک خالی را از قسمت بیرونی روی جک لق کن گذاشته و به صورتی که تیغه جک بین محل اتصال لاستیک با رینگ قرار گیرد سپس با فشار دادن پدال در یک سمت لاستیک از رینگ جدا می شود و در زاویه رو به رو ای عملیات را دوباره نیز انجام می دهیم .

حالا رینگ و لاستیک لق شده را روی سینی دستگاه گذاشته و با فشار دادن پدال دستگاه که مجهز به ناخنی های ضد خش می باشد را روی قسمت داخلی رینگ تنطیم کرده تا رینگ به صورت محکم به سینی متصل شود .

حالا اهرم ستونی دستگاه را به محل اتصال رینگ ولاستیک متصل کرده به طوری که قسمت برامده اهرم بین رینگ و لاستیک باشد ، سپس دور رینگ و لاستیک را به مواد نرم کننده مثل صابون آغشته کرده و با پدال گرداننده 360 درجه می چرخانیم.

سپس با قرار دادن اهرم تایلیورکنار اهرم عمودی، عملیات چرخش را دوباره به صورت کامل برای قسمت داخلی لاستیک از رینگ انجام می دهیم تا لاستیک به صورت کامل از رینگ جدا شود .

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

خرید مستقیم و بدون واسطه لاستیک دراراز شرکت پارسیان صنعت به صورت آنلاین

بالانس چرخ چیست ؟

بالانس بودن چرخ یکی از مهمترین الزامات برای هر خودرویی واجب است . چیزی که باید در سرویس های دوره ای برای هر خودرویی کنترل و بررسی شود .

بالانس بودن لاستیک های خودرو باعث افزایش عمره لاستیک و کاربرد بهتر خودرو می شود .

بالانس بودن چرخ های خودرو برای توزیع یکسان وزن خودرو در حین رانندگی است .

تعادل در تمامی ابعاد زندگی بشرو حتی زندگی سایر موجودات، نقش بسیار مهمی داشته و خروج از خط تعادل اگر با نابودی همراه نباشد، حتما صدمات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. چرخ های خودرو هم از این قاعده مستثنی نیستند.

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

بالانس چرخ خودروها،به معنای تعادل و هم راستایی چرخ ها بوده و به صورت علمی، بالانس بین چرخ ها در واقع توزیع یکنواخت وزن خودرو بین چرخ ها بوده و عدم تعادل خودروها، وضعیت بدی را برای خودرو به ارمغان خواهد آورد.

بالانس نبودن چرخ های خودرو باعث چه خرابی هایی می شود.

  1. خرابی زودرس قطعات : همه ی ضرباتی که وقت حرکت به چرخ ها وارد می شود بعد از عبور از چرخ ها به سیستم تعلیق، جلوبندی و … می رسد. در گذر زمان این ضربات باعث خرابی سایر قطعات و کاهش طول عمر مفید
  2. لرزش فرمان خودرو : لرزش فرمان خودرو شاید ناشی از بالانس نبودن چرخ ها باشد. شاید در سرعت های پایین این لرزش قابل تشخیص نباشد ولی با افزایش سرعت ماشین این لرزش ها افزایش پیدا کرده و باعث بروز مشکل خواهد شد.
  3. فرسایش لاستیک : بالانس نبودن چرخ ها باعث عدم توزیع یکنواخت وزن و نیرو بین چرخ های خودرو شده و درنتیجه فرسایش سریعتر را در پی خواهد داشت . فرسایش بیش از حد هم علاوه بر مشکلات مادی میتواند عامل تصادفات بسیار خطرناک باشد.
  4. افزایش مصرف سوخت : با توجه به افزایش قیمت سوخت اهمیت این موضوع روز به روز بیشتر می شود. بالانس نبودن چرخ ها عملا مصرف سوخت خودروی شما را چندین برابر می کند.
  5. کاهش شتاب خودرو : تعادل نداشتن چرخ ها حتی روی شتاب و ترمزگیری خودروی شما تاثیرگذار است چرا که خودرو مجبور است برای رسیدن به یک نیروی خاص، بیشتر تلاش کند.

نشانه های بالانس نبودن چرخ ها چیست ؟

  1. افزایش مصرف سوخت
  2. خرابی بیش از قطعات چرخ ها
  3. لرزش فرمان
  4. کاهش پایداری خودرو

در مواقعی که لاستیک خودروی خود را تعویض می کنید و زاپاس را قرار می دهید، لاستیک جدید با بقیه در تعادل نیست و این موضوع برای همه صدق می کند یعنی خودرو هایی که با فناوری بالا تولید می شوند هم از این قاعده مستثنی نیستند و برای حفظ تعادل تایرهای خود باید به آپاراتی مراجعه کنند

مدیریت سایت و سئو این سایت

معرفی تجهیزات تعمیرگاهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *